Särkyneenpyörän Stefa & My Trusted Friend Kane's Wicky & Mieletön Moottori

Särkyneenpyörän Stefa & My Trusted Friend Kane's Wicky & Mieletön Moottori

torstai 22. elokuuta 2019

Ruusut: Glitchit - Töölön Ketterä Remix

Kesä on mennyt päivittämättä. Olisi mukava sanoa että oli vaikeaa kirjoittaa, mutta oikeasti olen ollut vain hyvin laiska, ja tietokoneeni on hidas käynnistymään.

Irtisanouduin. Treenattiin aggressiivisesti tokoa. Käytiin Possun kanssa mokaamassa jälkikoe minun ohjausvirheen takia. Aloitin uudessa työpaikassa. Treenattiin viestiä. Käytiin Teslan kanssa tokokokeessa toteamassa että AVO ei ole kasassa. Käytiin pentuepäivillä pelkän Teslan kanssa ratkomassa jälkijuttuja.  Treenattiin jälkeä. Käytiin Possun kanssa taas jälkikokeessa hakemassa JK2 ja heti seuraavana viikonloppuna 0 3-luokasta. Treenattiin yhä tokoa. Kokeiltiin Teslan kanssa rallytokoa 100 pisteen ALOHYV-suorituksella. Mentiin toko SM:iin.

Se nyt viimeistään oli paikka pudottaa minut maan pinnalle meidän osaamistason suhteen. Tesla osaa paljon kaikenlaista, mutta se ei ole minulla niin hanskassa että se osaisi myös kokeissa. Penkin alle meni se koe, ei ehkä pisteiden valossa(217,5p, 3-tulos) aivan niin penkin alle kuin minusta tuntui, mutta kuitenkin. Kehään mennessä Tesla nosti nokkansa ja veti syvään henkeä. Ja sitten se ei ollut minulla lainkaan käsissä. Olen tottunut siihen että Tessu palvoo minua ja tekee tahtoni mukaan puolesta sanasta. Ja jos sille pitää sanoa että hei, ole tarkempi, se alkaa suorastaan yliyrittää ja kiipeäisi vuokseni vaikka puuhun. Vaan tilanne on tietenkin eri kotikentän treeneissä, jossa häiriöt ovat vähäisiä. Myös, olen varmaan antanut sille treenitilanteissa vapauksia, joita se ei kokeissa saa, jolloin olen myös tilanteessa jossa koira pitää saada käsiin tavalla jota ei ole harjoiteltu.

Että sitten ollaankin tehty häiriöjuttuja ja koiran käsissä pitämistä. Se on minulle vaikeaa. Tuntuu että Tesla on minulla käsissä, kuuntelee ja tottelee. Mutta ei se sitten kokeessa ole, jotain teen silloin eri tavalla. Ehkä pitäisi alkaa tehdä eri tavalla kokeenomaisia kuin olemme nyt tehneet. Kokeenomaisia autolta asti, niin että vien sen hihnassa kehän laitaan, vaadin kontaktia kehään mennessä ja kaikki liikkeiden välit. Nyt annan sen lipsua ja räjähdellä, koska saan sen siitä aina hanskaan. Kokeessa en saa, koska jännitän enkä osaa suhtautua räjähtelyyn.

Sunnuntaina sen sitten näkee. Mennään taas tokokokeeseen.

Possukin on tehnyt nyt paljon tokoa. Sen kanssa on niin kiva tehdä, se on vaan niin mahtava koira. Ikävästi Possu on jäänyt tokon suhteen vähemmälle tosi pitkään, kun Teslan kanssa on ollut kiva tehdä uutta ja ihmeellistä - Possun kanssa kun on se sama voittaja jota on jo hinkattu..! Mutta otin nyt asiakseni käydä meidän suorituksia läpi, ja päätin että otetaan se TK3 vaikka väkisin. EVL:kin olisi jo aika kivasti kondiksessa, mitä ollaan kokeiltu. Mutta parempi harjoitella sitä paketin kasaamista vielä voittajaluokassa niin pitkään kun saadaan. Possukin tulee sunnuntaina kokeeseen.

Teslan kanssa pistin suunnitelmat uusiksi. Tänä kesänä ei mennä jälkikokeeseen, eikä haaveilla tokon voittajaluokasta vielä vuoteen. Laitetaan se avoin luokka niin hyvin kasaan että päästään taas toko SM:iin ensi vuonna, ja tehdään siellä paras mahdollinen suoritus. Tesla on kuitenkin vasta 2, sen kanssa ehtii kisata vielä vaikka kuinka. Ja tällä lähestymistavalla saan keskityttyä myös vähemmälle jääneeseen Porsaaseen.

Porschen kanssa pitäisi tehdä myös esineruutua. Tarkoituksena on käydä tänä vuonna vielä kolmosen jälki- ja viestikokeessa, ja harmittaahan se jos ykkönen jää kiinni pelkästään siitä että olen laiska treenaamaan esineitä. Mutta minä olen.

Niin. Ja sitten me käytiin rally-tokon SM-kisoissa täydennyskoirina. Kumpikin koira teki kivat hyväksytyt tulokset, ja Possu on nykyään myös RTK1 Possu!

Ei kommentteja: