Särkyneenpyörän Stefa & My Trusted Friend Kane's Wicky & Mieletön Moottori

Särkyneenpyörän Stefa & My Trusted Friend Kane's Wicky & Mieletön Moottori

sunnuntai 31. elokuuta 2008

Liikuntapäivä

Oli eilen koulun liikuntapäivä(lauantaina:S) ja Rood totta kai mukana riekkumassa. Kaiken kaikkiaan olen siihen tosi tyytyväinen, käyttäytyi oikein mallikkaasti. Aluksi se sai kaikki tolaltaan ihastuksesta, kun kuoli käskystä.. Sitten huomion veivät jalkapallot.

Lopulta, tyyni typerien olympialaisten jälkeen lähdettiin patikoimaan. Mentiin poikain kanssa, neljä ihmistä ja koira. Rood sai olla metsässä vapaana. Pysyi hienosti lähellä kuten aina, herätti ihastusta. Luoksetulo ei onnistunut, yhteen pojista pentu rakastui joten minä en ollut lainkaan kiinnostuva häneen verrattuna..

No, loppumatka käveltiin autotiellä ja koira joutui hihnaan, ja, hitto vie, hyökkäsi ohi ajavan auton kimppuun. Onneksi oli hihnassa. Minä sitten hermostuin oikein todella, on hieman traumaa Nemin autojenjahtaamisesta, ja nappasin koirasta kiinni sen loikatessa ohitseni auton perään, nostin ilmaan ja karjaisin päin naamaa ensimmäisen kieltosanan johon aivot yhdistivät(perkele:P). Koira lirputti kauhuissaan kun laskin sen maahan ja kehuin, ja pojat vasta kauhuissaan olivatkin. Olen minä vain niin kamala ihminen, kun en anna koirani jahdata autoja:D No, myönnän olleeni kovakourainen, mutta joskus on pakko. Tämän jälkeen Rood ei enää tehnyt elettäkään autojen perään, päin vastoin, jokaisen auton tullessa kulki vähän enemmän uuden poikaystävänsä jaloissa, ihan siltä varalta että emäntä hermostuu taas. Onneksi tuo on tuommoinen suhteellisen kova/pehmeä, eli palautuu kuitenkin melko nopeasti kiellosta, mutta ottaa kuitenkin pienimmänkin kiellon vakavasti. Nemiin olen sitä tässä verrannut, Nemiltä kun saattoi mennä pienempi moite ohi korvien, ja jos sille karjahti se hiipi loppupäivän seinänvieriä ja vältteli. Tykkään paljon enemmän tästä kieltoonsuhtautumismallista.

Siis silkkaa raakuutta taas koiran kohtelussa! Rood parka, olisi lähtenyt suuren rakkautensa mukaan päivän päätyttyä mutta minä pakotin kotiin. Hyi minua.



Ja sitten kerron kontaktiharjoittelusta. Ihan siis kontaktia, lähelläpysymistä ja minun perääni katsomista olen harjoitellut luovutusiästä, kulkenut pellolla/metsässä ja vaihtanut äkisti suuntaa, pujotellut puiden lomassa, piiloutunut.. Ja tämän ansiosta pysyy metsässä hienosti lähellä.

Katsekontaktia taas harjoittelen yksinkertaisesti palkkaamalla koiran katseesta:P Aikaa olen sisällä pidentänyt pikkuhiljaa, ja lisännyt vaikeutta, eli heiluttelen käsiäni, hypin, tms. ja koiran on pidettävä katseensa minussa eikä heittelemässäni makupalassa. Ulkona tämä on vähän hakusessa, siihen painotankin nyt. Kunhan tulee tilaukseni Caniksesta alan harjoitella tätä naksuttimella, koska olen todella hidas palkkaaja. Tuo nykyinen naksutin on jotenkin todella ahdistava minulle, kun siinä on niin kova ääni, joten tilasin pehmeä-äänisemmän:P Naurettavaa neiteilyä minulta, mutta se on silkka totuus, että jos naksutin on sellainen, että sillä harjoittelu ei ole miellyttävää, ei sillä tule harjoiteltuakaan.

No, enivei, jatkoa seuraa, jos edistytään.

Ja btw. keskiviikkona menen taas metsästäjäkokeeseen, kun viimeksi en tiennyt millä karhua ammutaanxD

Ei kommentteja: